Trzy godziny

potrzeba aby przygotować 12 słoików 0,7 l wspaniałego leczo, którym mam w zwyczaju obdarowywać bliskich.
Zimą dodając wędlinę, pokrojony w kostkę ogórek kiszony, zagęszczając mąką ziemniaczaną, podaję z ryżem lub makaronem na smakowity obiad.
W czasie trzech godzin oczywiście wykonywałam:
  • sparzyłam wrzątkiem 5 kg pomidorów lima (kupionych na osiedlu)
  • wydrążyłam 2 kg papryki czerwonej, 
  • obrałam i pokroiłam  w talarki 2 kg cebuli
  • jw marchewka
  • obrałam ze skóry i pokroiłam w kostkę młodziutką cukinię dł. 40 cm
Na dno dużego garnka wlałam szklankę oleju, dodałam cebulę. Dusiłam ją do miekości. Dodałam paprykę i marchew. Parę minut trzeba było podsmażyć.
Następnie  pokrojone bezpośrednio do garnka pomidory. 
Gdy zaczęło prychcić dodałam sól do smaku, pieprz, paprykę czerwoną w proszku, posiekany lubczyk.
Chwilę pogotowałam. Spróbowałam.Wyśmienite.
Gorące do słoików. Zaraz zagotuję i potrzymam 20 minut.


1 komentarz:

  1. A co z cukinią? Ponieważ cukinii ci u mnie dostatek, żywo interesuje mnie, gdzie ją wcisnąć ;) pozdrawiam hel.

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję bardzo za pozostawienie komentarza .
Przepraszam, ale komentarze niecenzuralne będą usuwane.
Lila