chusta


w związku z tym,że sama korzystam z wielu inspiracji i podpowiedzi, to zamieszczę coś dla wyjaśnienia początkującym.

Zaczynam chustę od góry właściwie bez konkretnego schematu. Skorzystałam z podpowiedzi haft.blox (dziękuję). Dla ładniejszego wykończenia przy szyi, po pierwszym oczku brzegowym i narzutach, przerabiałam 5 oczek ściegiem francuskim (zawsze oczka lewe), a dopiero potem podany wzór.

Wzór to inwencja bez schematów. To podpatrzyłam tu, to tam. Najlepiej podobał mi się wzór kolczuga tj:

Liczba oczek podzielna przez 6 + 2 o. brzeg.

Rz. 1 - 1 o. brzeg.,*3 prawe, 1 narzut, 3 oczka prawe razem, 1 narzut*,1 o. brzeg.

Rz. 2 - oczka lewe / narzuty przerabiać też na lewo /

Rz. 3 - 1 o. brzeg.,*1 narzut, 3 oczka prawe razem, 1 narzut, 3 prawe*, 1 o. brzeg.

Rz. 4 - oczka lewe.

Powtarzać te 4 rzędy.

Zużyłam prawie 300 gramów po 200 metrów włóczki z wcześniejszych zasobów. Landwolle Bayern 70% Schurwolle 30% Viskose. Druty nr 5 zakupione ostatno w e-dziewiarce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz


Dziękuję bardzo za pozostawienie komentarza .
Przepraszam, ale komentarze niecenzuralne będą usuwane.
Lila