pralinki

Z pozostałej po zmielonych migdałach pulpy zrobiłam pralinki.
Powiem szczerze: wszystkie inne mają pod sobą.
Podpowiedź  z akademii witalności
Przepis

  • około szklanki pulpy migdałowej,
  • 2 łyżki erytrolu,
  • 2 garście orzechów włoskich,
  • garść wiórków kokosowych,
  • łyżka oleju kokosowego (na zimno),
  • 2 łyżki esencji waniliowej,
  • szczypta soli morskiej,
  • Łyżka kakao i tyle samo karobu
  • można dać daktyle - ja nie dałam

Wszystko zblendowałam, ulepiłam trufle, obtoczyłam je w karobie i dałam spróbować mężowi. Dobre... Gdy poszedł na ogród montować nasz nowy nabytek szybko schowałam do zamrażalnika.




To siwe drzewo z prawej strony to Oliwnik wąskolistny (Elaeagnus angustifolia). Kwitnie o tej porze i cudownie pachnie.
"Wysoki, rozłożysty krzew. Gałęzie często zwisają. Kora łuszczy się podłużnymi włóknami. Pędy zwykle cierniste, srebrzystobiałe. Liście lancetowate, "wierzbowate" (4-8 cm dł.) na szczycie tępe lub lekko zaostrzone, początkowo obustronnie białe, potem tylko od spodu. Kwiaty srebrzyste z zewnątrz, żółte wewnątrz, silnie miodowo pachną (miododajne). Owoce elipsoidalne nibypestkowce, jadalne, suche i mączyste, początkowo srebrzyste, jak cała roślina." (cyt.)

1 komentarz:

  1. Nabytek super:) Też kiedyś sobie taki sprawię. Pychotkę zrobiłaś...smacznego:)

    OdpowiedzUsuń


Dziękuję bardzo za pozostawienie komentarza .
Przepraszam, ale komentarze niecenzuralne będą usuwane.
Lila